16 Haziran 2012 Cumartesi

55. gün.. 12.5 kilo.. dukan diyetim harika :))

Yulaf kepekli ekmekçikler
Evet diyete aynı hızla devam ediyorum...

Verdiğim kilolardan ve incelmeden çok memnunum...

Önceki verdiğim kiloları da düşünerek bu son kiloları vermekten biraz da endişeliydim.. malum cildin adapte olamaması ve sarkmalar kaçınılmaz olacaktı artık.. ama Dukan o konuda da inanılmaz... sıkılaşma ile birlikte gidiyor kilolar.. sanki metabolizma içinde glikozun az olması, insülinin dinlencede olması bir şekilde cilde de iyi geliyor... tabii ki bir miktar gevşeme oldu ama sarkma hemen hemen hiç yok....

Dukan ekmekleri
Hekim arkadaşlarım biraz kızıyorlar bana tek yönlü beslenme diye.. ama ben hiç öyle hissetmiyorum.. hele sebze günlerinde... karnım doyunca vicdanımın sızlamasına alışmışım ya son senelerde.... yine öyle... doyunca tamam diyorum bir hafta unut tartıda eksileri.. ama hiç de öyle olmuyor...2 çorba kaşığı yulaf ile 4 adet küçük ekmek yada 5-6 adet krep çıkıyor... bunlar diğer dengeli denilen diyettekilere eşit bir miktar zaten.. sağlıksızlık patates, makarna, pirinç yememek mi.. bunları hangi diyet öneriyor... zaten oturup 2 kilo et yiyeniniz varmı ki... hiç sanmam... tam tersi giderek daha az yiyerek doyuyor insan.. bünye biliyor ki.. acıkınca yine yiyebilir istediği kadar...

İnsülinin hakimiyetinden kurtulunca rahatlayan metabolizmada kan şekeri oynamaları olmadığı için; ani hipoglisemi atakları, aşırı acıkma falan olmuyor zaten... dolayısıyla yemek yemek ana gündem olmuyor... kendime hayret ediyorum ben bile unutabiliyormuşum yemek yemeği... işte öyle...

Acıkmadan ve vicdan azabı duymadan güle oynaya, doya doya doyarak geçip gidiyor günler :))... kolay bu gerçekten kolay.. hele belli kiloları verip iyice fark edilmeye başladığında çevrenin ilgi ve iltifatları da ayrı bir destek sağlıyor devam etmek için... sadece tek sorun kilo verimi hızlı olduğundan kıyafet adaptasyonu oldukça zor... ama bundan da kimsenin şikayeti olduğunu sanmam...

 İyi hafta sonları herkese....sevgiyle :))

34 yorum:

  1. tebrik ederim.
    sizin yazdiklarinizi gördükce umutlarim artiyor,cünkü 2 haftadir dukan diyetini uyguluyorum ama pek birsey eksilmedi kilolardan.
    siz yazin,yazdikcada bana umut gelsin;)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Merhaba... demek işe yarıyor yazdıklarım.. ne hoş :)) bu da beni cesaretlendirdi inanın...
    Dukanı doğru uyguladığınızdan eminmisiniz... çünkü gerçekten usulüne uygun yapılınca kilolarla vedalaşmayan pek yok.. kitabı iyice okuduğunuzdan ve uyguladığınızdan emin olun öncelikle.. ve ben buradayım .... iletişime devam :)) sevgiyle... bol şanslar olsun hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba kolay gelsın bugun dıyetım 10gunu 5.5 kılo verdım tam olarak hep proteınle beslenıyorum dun ve bugun sebzedeyıyorum (salata bıber domates)menumde ne gıbı degısıklık yapabılırm hedefım mayısın ılk haftasına kadar 8 kılo daha vermek yardımcı olursanız cok sevınırım..:)))

      Sil
    2. ve en ufak kepek dahıl ekmek sakarın dahıl seker ve benzerı bısey yemıyorum:))

      Sil
  3. kitap basucumda duruyor.okudum.fakat basta tam uygularken,su an kacamaklar fazlalisti,cünkü evde sürekli güzel tatlilar,pizzalar yapan esim var.bu sebeple dukani tam uygulamak mümkün olmuyor:( ama yinede elimden geldigince uygulamaya calisiyorum.
    sizden ricam olucak,arada sirada günlük menulerinizi ekleyebilirmisiniz.benim icin de fikir olusturur.
    sevgiler,ve de dediginiz gibi bol sanslar:)

    YanıtlaSil
  4. haklısın evde farklı besinler olduğu zaman Dukanı uygulamak oldukça zor.. bence en azından seyir evresi için evdekilerden destek isteyebilirsiniz.. sonuçta kısa bir süre.... ayrıca tabii ki günlük menüleri de yazarım.. aslında başlarken ki amacım da oydu ama maalesef her gün yazmam mümkün olamadı.. ama toplu olarak da olsa menüleri yazacağım söz.. :)) kolay gelsin.. bence kararlı olmak bile bir aşama.. eminim başarırsınız... sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    ben de dukan yaparak 9 kilo (74kilo ile başladım) vermiştim. 4. evrede ev taşıdığım için bazı aksamalar oldu. 67 kiloya razı olup uzun süre bu kiloyu kontrol edebildim. Ancakbir seyahatde sanırım içtiğim şaraplar yüzünden şu an 71,5 a kadar ulaştım. Moralim çok bozuk tekrar seyir yapmaya çalışıyorum beceremiyorum. Ne önerirsiniz? Seyhan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle moralinizi bozmayın.. 2 hafta sebze ve protein günlerini düzenli yaparken tolere gıda tüketmeyin..sonra yeniden standart dukan ritmine dönersiniz...bu mevsim de insanın pek içinden gelmese de, haftada en az 3-4 defa spor yapmaya çalışın.. günlük yürüyüşler ve dukan egzersizleri çok yardımcı olacaktır.. ama herşeyin başı "kendinizi iyi hissedin"... bu konuda kontrol sizde... yine yapabilirsin.. keyif keyif yapın.. bir oyun gibi.. bir ödül gibi.. inanın vücut o zaman çok daha kolay söz dinliyor... bol şans hepimize.. sevgilerimle...

      Sil
  6. Sevgili Semaca ben dukan diyetiyle 12 kilo vermiştim sonrasında grip oldum bademcikler vs ignelerle 20 günde zor kendime geldim ve diyete ara verdim sonrası yaz tatili bol yemeler vs derken 5 kilo aldım şimdi 15 gündür tekrar başladım ve 3.5 kilo verdim devam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam edebilmek çok güzel.. bence kısa zamanda tekrar yoluna girmiştir bile değilmi.. tebrikler.. sevgiler..:))

      Sil
  7. bu yaptiginiz ekmek, kek, kurabiyelerden de mi sinirsiz yiyorsunuz yoksa onlarda bi sinir var mi?
    ben daha hic ekmek, kek, vs kendim yapmadim. cesaret edemiyorum hem tadi hemde becerebilme acisindan :)
    yazilariniz benide cok umutlandiriyor, insl bende basaracagim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük yulaf kepeği hakkına göre yiyorsun... bir de önceden süt tozu için 3 tatlandırıcı için 3 kaşığı geçmemek gerekiyordu... ben hala bunlara uymaya çalışıyorum... kakao da sınırlı izinli... işte bunlara dikkat ederek günlük miktarı ayarlıyorsun... kahvenin yanında bir kaç küçük kek, bisküvi ya da yemeklerle gün boyu maffin kalıbında yapılmış 2-3 ekmek hoş oluyor.... sevgiler... bol şans sana da...

      Sil
  8. merhaba. dukan'ın testine göre 3 gün atak yaptım 1,5 kilo vereceğimi yazıyordu. 1 kilo verdim. 2 aylık seyir evresindeyim ve hiç kilo veremiyorum. ancak yıllarca diyetisyenlere gitmiş, akupunktur almış biri olarak gittiğim her diyetisyene fenalık geçirdi benim bu metabolizmamın bildikleri yönteme cvp vermemesinden. hep hüsranla sonuçlanan 3- 4 aylık denemelerden yoruldum. bu defa farklı olan bu diyete başladım 12 kilo vermem lazım. ancak 13 gündür kıpırdayan bir şey yok. acayip moralim bozuluyor. ne yapacağımı bilemiyorum. aynen diyeti uyguluyorum. bana benzer durumda olan var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dukan ile bazen direnç oluyor ama bu kadar inatçı olanı pek yok.. herşeyi doğru uyguladığınızdan eminmisiniz? kitabı okudunuz mu... küçük farklılıkların etkisi büyük oluyor... bir günlük yediklerinizi yazarsanız belki yardımcı olabilirim... ( geç cevap için kusura bakmayın... yurtdışındaydım... sevgiler)

      Sil
    2. merhaba. ilginize teşekkür ederim. 3 haftalık bir inattan sonra bir anda
      -600-,-300,-100 inmeye başladım. 1,5 ayda 4,5 kilo oldu. bu, diyetle boğuşup,kapısında stresle bekleyip, yüzlerce lira ödeyip, üstüne bir de bu kilo veremeyişimin sebebini bana yükleyen diyetisyenlerle yaşadığım deneyimlerden sonra BİR MUCİZE!!! zira üç ayda sadece 3 kiloyu kendini parçalayarak veren biri için gerçekten mucize. ÇOK KEYİFLİYİM. DEVAM EDİYORUM İNİŞE :)) görüşmek dileğiyle...

      Sil
    3. Aynen devam o halde.. bol şans... keyifli seyirler... sevgiler...

      Sil
  9. merhaba ben 5 günlük atak evresi yaptım 3,5 kilo verdim,bugün seyir evresinde 4.günüm seyire geçtikten kilo kaybı olmadı,tabiki bunda hemen olmadığını okumuştum,merak ettiğim siz seyir evresinin kaçıncı gününde kilo vermeye başladınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebze yemeye başlayınca hatta biraz kilo bile alınıyor.. bu normal.. 6. gün civarında yeniden kilolar geriliyor.. aman bozmayın... aynen ve tam kurallara uyarak devam.. bol şans...

      Sil
    2. ANLADIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM,SİZİ GÖRÜNCE DAHA BİR AZİMLE TUTUNDUM DİYETİME,BİR DE DÜN AKŞAM TARİFİNİ BURDAN ALDIĞIM KREP YAPTIM SÜPERDİ,BUGÜN DE EKMEK YAPICAM :)BİZİMLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

      Sil
  10. sizin yazılarınızı ve başarınızı gördükten sonra başladım bende bugun 15. gün ve 6 kılom gitti. Çook teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.. yararlı olmasına motive etmesine çokkk sevindim... :) sevgiyle..

      Sil
  11. Merhaba
    Atakta 3,5, seyiri yirminci gununde ise 4,5 yani bir ay olmadan toplam sekiz kilo verdim ve cok mutluyum. Ancak sekiz kilo verince kiyafetlerimde hicbir rahatlama hissetmiyorum, yeterinceprotein tuketmediim icin yaglardan degil de kaslardan zayifliyor olabilirmiyim sizce?
    Yanitiniz icin cok tesekkurler simdidien.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödem var demek ki diyeceğim ama terazi düşük göstermez o zaman... bu yazıyı 8 gün önce yazmışsınız ben geciktim cevapta.. peki bu son hafta nasıl kilo ve beden küçülmesi durumu?

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Nejla 06.09.2013

    5 gün atak 1.7 kg verdim. seyirin 20.günün deyim 2 kg daha verdim toplamda 25 günde 3.7 kg verdim bu az değilmi doğrusu biraz moralim bozuldu....bu arada hiç kaçamak yapmadım...sizce bende sizin gibi kilo verebilecekmiyim toplam 11 kilo vermek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şekilde kilo verebilirsin... duraklama ve yavaşlama nedenleri : - az yemek, - ekstra ve limitli olan yağlı peynir, kakao, mısır nişastası vs gibi besinleri fazla tüketmek, kabızlık, hareket yada yürüyüş yapmamak, çok tuzlu yemek vs.... biraz daha hareketi arttırmak, yeşil çay, proteinden biraz daha fazla tüketmek sorunu büyük ölçüde çözüyor... sevgiler.. bol şana...

      Sil
  14. Merhaba Sema hn., paylaşimlariniz icin teşekkürler Birkac sorum varbenim de . 1.50 boya 62 kg .bir anneyim.benim icin 10-12 kg vermek yeterli ilk etapta.Fakat atak kısmında verilecek kiloyla orantı mı kalıyoruz.Takipcilerinizden bazilari3 gün bazıları 5 gün atak diyeti yaptıklarını belirtiyorlar.bir de atak ve sonraki evrelerde neler yenecegini net olarak bulamadim yardimci olrsaniz cok mutlu olurum.
    Defne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecikme için özür.Siteye ve sayfama giriş sorunu nedeniyle çokkk gecikerek yanıtlayabiliyorum. Dukanın sitesinden hesaplanabiliyor atak gün sayısı ama evet 3-5 gün arası verilecek kilo ile orantılı olarak... bunun dışında MUTLAKA ÖNCELİKLE KİTABI OKUYUN.. sonra bloglar destek olur... sevgiler...

      Sil
  15. Merhabalar, sizin basarilariniz beni cok umutlandiriyor.
    Size bir sorum olucakdi. siz ara ögünlerde ne yedininiz? ögrene bilirmiyim.

    Tessekkür ederim:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ara öğünlerde dukan biskivi ve kekleri... bazen krep arası peynir yada ligth salam... bazen goji beri... daha bir çok seçenek var... :) sevgiler... cevap teknik nedenlerle gecikti kusura bakmayın..

      Sil
  16. bende dukan yapıyorum doğumdan sonra kilolardan kurtulmak için 19 gündeyimm ve şimdiden 6.100gr gittiiiiii çok mutluyum

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Dukan Diyeti kısa sürede hızlı kilo vermek isteyenlerin en çok rağbet ettiği diyet listesidir. 1 aylık dukan diyet listesi sayesinde bir ay gibi kısa bir sürede fazla kilolarından mucizevî bir şekilde kurtulabilirsin. Bu diyet listesine göre beslenmeni ayarlayarak sporla diyetini destekleyip dilediğin kiloya hızlıca kavuşabilirsin.

    YanıtlaSil
  19. Tebrikler. Diyetisyen olarak uzun süreli uygulanan Dukan Diyeti sonrasında bazı sağlıksız durumlar ile karşılaştım. Önceden Dukan Diyeti uygulayan bazı danışanlarım vitamin ve mineral eksikliği, halsizlik ve unutkanlık durumlarıyla karşılaşmışlar. Uzun süreli uygulamak sağlıklı olmayabilir. Ayrıca, bilimsel dukan çalışmama bir göz atabilirsiz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...