8 Mayıs 2012 Salı

Dukan diyeti... vallahi işe yarıyor

Merhabalar...
Daha önce de anlattım.. yıllardır şu diyet işlerine mesai harcarım.. bir alış veriş sürüp gider aramızda.. bazen galip, bazen mağlup.. işte öyle...

Son 3 sene de aslında galip olan taraftayım allahtan.. düzenli olarak bayağ kilo da verdim.. ama son 6-7 aydır tık yok.. sadece bulunduğum kiloyu koruyordum... tam da yeni bir şey ararken tanıştım Dukan diyeti ile. Önce karmaşık ve zor geldi ve vazgeçtim.. sonra yapan arkadaşlarımın da gaz vermesiyle başladım.. evet zor, kararlı olmak lazım..disiplin istiyor... ilk günlerde adapte olmak zahmetli.. ama giderek alışıyor insan.. ve kiloların gidişinin hızıyla da iyice keyifleniyor.. ben sevdim yapıyorum.. 10 gün yaptım 5 kilo gitti.. ancak araya Antalya'daki kongre girince bozuldu maalesef.. döndüm, atak programı ile başladım tekrar.. aldıklarımı verdim ve bugünden itibaren de devam ediyorum...

Öncelikle acıkmıyorum.. vücuda sıfıra yakın karbonhidrat girdiği için, insülin susuyor.. keton da artıyor muhtemelen ve acıkmalar da bitiyor... şimdilik fazla değişik bir şeyler de istemiyor canım.. kardeş kardeş geçiniyoruz haşlama yada ızgara etlerimle.. izin verilen yulaf kepeğinden krepler, peynirli çörekler bile yapıyorum.. aslında internette çok yaratıcı tarifler var.. sıkılınca birer birer uygulama planındayım..

Kısaca protein ağırlıklı besleniyorsun ilk günlerde...sonra yavaşça aralıklı yeşil sebzelere izin var.. miktar kısıtlaması olmadan yasaklara uyarak hızlı kilo veriliyor.. işe yarıyor... gerçekten.. bir de göbekten kilo veriliyor diğer diyetlerden farklı olarak... sanırım metabolik sendromun tersi bir mekanizma ile, karbonhidratsız ortamda öncelikle karın içi yağlar yakılıyor.. bunu hissedince daha bir motive oldum bu zor diyete...

Buradan aralıklı yazacağım diyetle ilgili.. bakalım ne kadar sabredeceğim ve benim Dukan maceram nasıl seyredecek.. şimdilik oyun gibi.. bu motivasyonla spora da başladım yine.. iyi de geldi bana...

Anlatmayı sürdüreceğim buradan... bana şans dileyin olur mu :)))) hadi bakalım iyi seyirler diyorum kendime......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...