8 Mayıs 2012 Salı

Dukan diyeti, dikkat edilecekler

Evetttt....
Dünkü yazıda diyetin işe yaradığını söyledim..  çok da anlatmadım aslında teknik olarak.. ama öyle riski olmayan zararsız bir diyet olduğunu da iddia etmeyeyim... bir doktor olarak, bunu da anlatmalıyım öncelikle dedim....

Tabii eğer önerilenleri önerildiği şekilde yapmazsanız riskler oluşabilir... öncelikle su içmek çok önemli.. vücutta proteinlerin yakıt olarak kullanılmasına bağlı keton, aseton, ürik asit gibi metabolizma atıkları oluşuyor.. bunların vücuttan atılması için ve zarar vermemesi için gerçekten bol bol su tüketmek gerekiyor.. zaten insan inanılmaz susuyor...su içmek zul gelmiyor yani merak etmeyin.. hatta benim aromalı çaylara ilgim çok arttı.. tatları bana daha bir hoş gelmeye başladı bu aralar...

Ben kongre molasında bozma cezası olarak ataktan yeniden başladım.. 4. günüm.. ama atak süresini 4-6 günden uzun yapmamak lazım... bu kısa sürede de ciddi zarar oluşmaz zaten...

Yulaf kepeği yine bu diyeti dengeleyen en önemli faktör.. hem posa hem mineral hem B vitamini desteği veriyor... yine sebze günlerinde özellikle C vitamini depoları doluyor.. yani bilinçli tüketmek ve koyu yeşil yapraklı otlardan salata yemek gerek...

Birde önerilen Gojiberry(kurt üzümü kurusu) var.. ben dün tattım. ben beğendim.. tatlı-mayhoş biraz dut kurusunu andıran bir tadı var.. bugün tavuk soteyi yerken yanına bile yakıştırdım.. İnanılmaz bir besin.. antioksidan deposu, kolesterol düşürücü ve E vitamini açısından zengin...aktarlarda malatya pazarında da var...

Kısaca bu diyete eksik malzeme ile başlamamak gerekiyor.. yağ kısıtına uyup hayvansal yağları kesmek önemli.. balık ise ihmal etmeden sıklıkla yenmeli..

İşte bunlara dikkat edersek, yulaf kepeği, sebze günleri doğru sebzeler, gojiberry kullanılırsa ve tabii ki yeterince su içilirse bence bu süreç sorunsuz biter.. güçlendirme dönemi ise bir uyum dönemi olduğundan daha kolay uygulanabilir zaten...inanın kilo vermenin tadını alınca bu iş keyifli bir oyuna dönüşüyor.. ve izin verilen besinlerle yapılabilecek pek çok lezzetli yemek ve yiyecek mevcut.. bu farklı bir mutfak macerasına dönüşüyor sonunda.. yani şimdilik benim için de öyle...

Sonrası mı :))) onları da yaşadıkça anlatacağım canım... ben henüz acemisi sayılırım bu diyetin.. merak edenleri tatmin edecek bir çok blog yada yazı internette.. dukandiyettariflerim sitesini özellikle öneririm... Bu işlere ilgi duyuyorsanız bir bakın derim...... sevgiyle :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...