7 Eylül 2012 Cuma

Dukan diyeti kaç defa yapılabilir???

Merhabalar...

Uzun bir ara verdim yine... güya sık sık yazacaktım ama olmadı işte... 2. dönemin son günleri dedim, tatil dedim ben de biraz gevşedim galiba :))...

Kendimi de yeniden disipline ettiğim şu günlerde.... bu önemli konuyu bir anlatayım dedim...

Dukan diyeti hakkında bilen bilmeyen herkesin bir fikri var ya.... çevremizdeki hemen herkes bizi vazgeçirmeye uğraşıyor ya zararlı diye... nasılda savunuyoruz çatır çatır "yok vallahi değil, usulüne uygun yapılınca bir sorun yok" diyerek kendimizi parçalıyoruz ya.... bir tek konu var ki Mr Dukan bile katı ve dik duruyor.... DUKAN DİYETİNİ ÖMRÜ HAYATIMIZDA SADECE 2 KERE BİR BÜTÜN OLARAK YAPABİLECEĞİMİZİ söylüyor... yani bu sene verdim seneye aldım ... hoopppp sil baştan yaparım, kolayca kilo veririm... sonraki sene... gene almışım 20 kilo ... canım ne olacak... yaparım bir Dukan veririm olmuyor kısaca....

Dukan diyeti sırasında normal beslenme normlarının dışına çıkıyoruz... lif açığı oluyor... çok protein yükleniyoruz.... protein ve yağlarımız yanarken bir çok atık madde oluşturuyor... bu durum çok uzun sürelerle devam edilirse sakıncalı olabiliyor.. bir yada iki sefer için bu durum geri dönüşsüz bir hasar yapmasa da sık sık tekrar edilmesi durumunda bu sakıncalı olabilir diyor sevgili doktorumuz... Bir de ayrıca, vücut artık duyarlılığını kaybediyor bu metabolizma değişimine ve diyet de eskisi kadar etkin olamıyor....

Bu argüman ne kadar bilimsel, ne kadarı güvenilir çalışmalara dayanıyor bilemiyorum... ama bu konuda ona güvenmemiz gerek sonunda... öyle diyorsa vardır bir bildiği diyerek... BU DİYETİ TÜM EVRELERİ İLE YAPMAYI GÖZE ALAMIYORSAK HİÇ BAŞLAMAMAK ÇOK DAHA AKILCI... en azından kendinizi hazır hissettiğinizde uygulamak için bir alternatif olmaya devam etsin..

Bu diyete başlamış olan bizlerse; yaptığımız işe daha ciddi ve konsantre sarılmalı... ara kaçamakları abartmadan ve hızla diyete devam etmeliyiz...

Diyet oturduktan sonra üst üste bozulmazsa gecikmeyle de olsa kilo verme sürüyor... önemli olan "yaa ben nasılsa bozdum, artık bunun geri dönüşü de yok, ben boş vereyim" duygusuna kapılmadan, yeniden 2-3 gün atak yapıp diyete kaldığın yerden devam edebilmek...

TABİİİ EN İDEALİ HİÇ BİR KAÇAMAK YAPMADAN TÜM DÖNEMLERİ USULÜNE UYGUN TAMAMLAMAK... Bunu tartışmaya bile gerek yok... en hızlı ve sağlıklı diyet o şekilde devam ediyor... ama insanız sonuçta... bir zayıf anımızda bir kaçamak yapınca... yada birkaç günlük olağanüstü bir durumda diyeti yapamayınca... hemen pes demeyelim... bunca emeğe ve bu diyeti yapabilme haklarımıza yazık...

Geri dönebileceğimiz her noktadan kararlı bir şekilde diyete devam etmek gerek... asla vazgeçmeden... pes demeden... inanın sonuçlar her şeye değer...:))

Sevgiyle... bol şans yine hepimize :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...